تاییدات دادگستری و امورخارجه

تاییدات دادگستری و امورخارجه

تاییدات دادگستری و امورخارجه

مهر  دادگستری و وزارت امور خارجه 

ترجمه رسمی مدارک باید توسط دارالترجمه رسمی و زیر نظر مراجع ذیربط صورت پذیرد، لذا ترجمه این مدارک باید به تایید دادگستری و همچنین در بسیاری از موارد وزارت امور خارجه برسد و سپس به مشتری مربوطه تحویل داده شود. این فرآیند شامل هزینه ای می شود که به هزینه مهر دادگستری معروف است.

تعرفه هزینه مهر دادگستری هر سال در تعرفه ای جدا از تعرفه ترجمه رسمی از طرف مراجع ذی صلاح به کلیه دارالترجمه ها ابلاغ می شود و در اختیار عموم مردم نیز قرار می گیرد. این هزینه ها با توجه به نوع مدارک و نسبت آن به صاحب مدارک و نیز سازمان یا نهاد مربوط تفاوت دارد. اما این هیچ گونه ارتباطی به زبان ترجمه شده ندارد، در واقع هزینه مهر دادگستری برای همه‌ی زبان های ترجمه شده یکسان است و هیچ دارالترجمه ای حق تغییر هزینه های ابلاغ شده را ندارد.

برای مثال اشخاصی که قصد اخذ ویزای توریستی یونان را دارند می بایست تمامی اسناد و مدارک خود را به تایید دو مرجع مذکور برسانند و یا در مثالی دیگر افرادی که قصد اخذ ویزای کانادا را دارند الزام به اخذ تاییدات دادگستری و امورخارجه برای اسناد و مدارک خود ندارند و صرفا برای اعتبار بخشی بیشتر به مدارک خود درخواست تاییدات را از دارالترجمه ها می کنند.

شما می بایست قبل از اقدام به اخذ ویزا و یا انجام هرکاری از الزامی بودن تاییدات دادگستری و امور خارجه اطلاع کسب کنید به این دلیل که هزینه های تاییدات باعث افزایش قیمت 50 تا 80 درصدی اسناد و مدارک می شود.

مهر وزارت خارجه
مهر وزارت خارجه
مهر دادگستری
مهر دادگستری

تعرفه هزینه مهر دادگستری و وزارتخانه

زمانی که شما درخواست تاییدات دادگستری و امور خارجه می کنید می بایست در قدم اول به ازای هر کدام از مدارک یک بارکد به مبلغ 65 هزار تومان برای شما خریداری شود و شماره بارکد بر روی پوششی پلمپ شما چاپ شود و پس از آماده سازی تمامی اسناد و مدارک تحویل نماینده ی قانونی اداره دادگستری و امورخارجه شود.

مدت زمان پاسخگویی دادگستری برای تاییدات 1 روز کاری می باشد و مدت زمان تاییدات امورخاجه 2 روز کاری.

در نتیجه اگر ترجمه‌ی مدرک شما ۱ روز کاری زمان نیاز داشته باشد، با احتساب تاییدات دادگستری و امورخارجه چیزی حدود 4 روز کاری تا آماده سازی تمامی مدارک شما زمان لازم است.

لازم بذکر است که اگر نیاز به ترجمه رسمی فوری با تاییدات دادگستری و امور خارجه داشتید که خواستید زودتر از این 4 روزکاری ترجمه شما آماده شود دارالترجمه رسمی ماسال توسط نمایندگان خبره ای که در این زمینه دارد این اطمینان را به شما عزیزان می دهد که در صورتی که با کارشناسان ما تماس حاصل نمائید هماهنگی های لازم را جهت انجام یک روزه امور مربوط به ترجمه رسمی شما را فراهم خواهند کرد.

هزینه تاییدات امور خارجه به ازای هر صفحه ترجمه بطور میانگین مبلغ 10،000 تومان می باشد. در بعضی مواقع این رقم به دلایلی مانند تعداد صفحات ترجمه‌ی هر پلمپ افزایش قیمت خواهد داشت.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین پروژه ها


ترجمه رسمی ترکی استانبولی روزنامه رسمی
ترجمه رسمی ترکی استانبولی قبض آب
ترجمه رسمی ترکی استانبولی استرداد مجرمین
ترجمه رسمی ترکی استانبولی دادخواست طلاق
ترجمه رسمی ترکی استانبولی حصر وراثت
ترجمه رسمی ترکی استانبولی سند ملکی