راهنمای استعلام مدرک دانشگاه آزاد

راهنمای استعلام مدرک دانشگاه آزاد

راهنمای استعلام مدرک دانشگاه آزاد

تأییدیه مدارک، یکی از بخش‌های مهم در بحث ترجمه و استفاده در مؤسسات و سفارتخانه‌های بین‌المللی است. بیشتر مؤسسات و وزاتخانه‌ها نظیر وزارت امور خارجه و دادگستری ایران، ترجمه مدارک را بدون داشتن تأیید و استعلام از اداره متبوع آن، مورد تأیید قرار نمی‌دهند. در نتیجه امکان استفاده در سفارتخانه‌های کشورهای دیگر و یا دانشگاه‌ها ممکن نخواهد بود. مدارک تحصیلی نظیر دانشنامه و حتی ریزنمرات نیز این قاعده مستثنا نیستند.

پیش‌تر این امکان برای فارغ تحصیلان دانشگاه‌های سراسری وجود داشت که تأییدیه و استعلام مدرک خود را از طریق سامانه سجاد بگیرند؛ اما این امکان برای فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد عملاً به صورت سامانه‌ای وجود نداشت که با تمهیداتی که به‌تازگی ایجادشده است، مانند دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها، دانش‌آموختگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی نیز می‌توانند استعلام مدرک تحصیلی خود را از طریق سامانه دریافت نمایند. به‌عبارت‌دیگر دانشگاه آزاد با هدف جلوگیری از سو استفاده سودجویان با تقلب و جعل مدرک تحصیلی، سامانه‌ای را تحت عنوان سامانه استعلام مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد طراحی نموده است و دانش‌آموختگان دانشگاه‌های آزاد می‌توانند با مراجعه به سایت به صورت الکترونیکی استعلام مدرک تحصیلی خود را دریافت نمایند.

راهنمای گام به گام دریافت استعلام مدرک از estelam.iau.ir

شایان ذکر است که تمامی مدارک تحصیلی صادره از دانشگاه آزاد، دارای یک کد مخصوص بوده که به هیچ وجه امکان تقلب و جعل در آن وجود ندارد. در تصویر زیر محل قرارگیری این کد نشان داده‌شده است.

کد استعلام مدرک دانشگاه آزاد

در گام اول وارد سایت سامانه به نشانی estelam.iau.ir شوید. با صفحه‌ای مانند صفحه زیر مواجه می‌شوید. https://estelam.iau.ir/

راهنمای استعلام مدارک دانشگاه آزاد

نام کاربری و رمز عبور سامانه استعلام مدارک دانشگاه آزاد

پس از ورود در سایت، با صفحه‌ی ورودی مواجه می‌شوید که «کد ملی» و «رمز عبور» از شما می‌خواهد. در این قسمت کد ملی خود را در قسمت کد ملی و شماره شناسنامه خود را در قسمت رمز عبور وارد نمایید.
توجه داشته باشید که کد ملی و شماره شناسنامه متولدین سال 1370 به بعد یکسان است و در نتیجه نام کاربری و پسورد هر دو کد ملی فرد است.

پس از وارد کردن کدملی و پسورد (شماره شناسنامه) و کلیک بر روی دکمه ورود، به سامانه وارد شده و با فرم ثبت نامی روبرو می‌شوید که در تصویر زیر می‌بینید.

راهنمای استعلام مدارک دانشگاه آزاد

 در گام بعدی مشخصات لازم نظیر نام و نام خانوادگی و ایمیل و شماره تلفن همراه خود را در قسمت 2 نشان داده شده در تصویر کامل کامل کنید. سپس بر روی دکمه ثبت نام ( قسمت 3 در تصویر) کلیک نمایید.

با توجه به اینکه پسورد و نام کاربری شما احتمالا هر دو کد ملی شما است، برای جلوگیری از سواستفاده و ورود افراد دیگر به سامانه شما، پسورد خود را تغییر داده و در جایی ذخیره نمایید.

در صورتی که در لحظه ورود با خطایی مبنی بر اشتباه بودن رمز عبور مواجه شدید، بر روی دکمه فراموشی در زیر فرم کلیک کنید و از طریق صفحه‌ی زیر با استفاده از شماره موبایل اقدام به بازیابی رمز عبور خود کنید.

درخواست تاییدیه دانشنامه

پس از ورود و ثبت نام و تکمیل اطلاعات فردی، در گام بعد با صفحه‌ای مانند مشابه شکل زیر مواجه می‌شوید.

بر روی جعبه «درخواست تاییدیه دانشنامه کلیک نمایید» (بخش شماره 4) کلیک نمایید.

راهنمای استعلام مدارک دانشگاه آزاد

توجه داشته باشید که اگر سال صدور مدرک قبل از سال 1385 است، از قسمت «درخواست تأییدیه گواهینامه موقت کلیک نمایید(مختص دانش آموختگان قبل از سال 1385)» برای دریافت استعلام اقدام نمایید.

پس از کلیک بر روی دکمه، با فرم زیر مواجه می‌شوید، در این گام شماره دانشنامه که در تصویر اول سایت نشان داده شده با نام خود را وارد نمایید. در نهایت بر روی دکمه «ثبت و ادامه» کلیک نمایید.

راهنمای استعلام مدارک دانشگاه آزاد

سپس در این مرحله، یک فرم شامل مشخصات شما و هزینه استعلام نمایش داده می‌شود. پس از کنترل صحیح بودن مقادیر فرم، بر روی دکمه «ایجاد پرونده و پرداخت هزینه» (شماره 5 در شکل) کلیک نمایید. سپس شما به صفحه پرداخت ارجاع داده می‌شوید.

راهنمای استعلام مدارک دانشگاه آزاد

در این مرحله عملیات پرداخت را با کارت بانکی خود تکمیل نمایید.

راهنمای استعلام مدارک دانشگاه آزاد

پس از موفقیت آمیز بودن عملیات پرداخت، شما به صفحه زیر ارجاع داده می‌شوید. در اینجا بر روی دکمه «برگشت» کلیک نمایید.

راهنمای استعلام مدارک دانشگاه آزاد

در این مرحله با جدول زیر برخورد می‌کنید. بر روی اسم خود یا «دریافت تاییدیه مدرک» کلیک کنید.

راهنمای استعلام مدارک دانشگاه آزاد

سپس صفحه به شکل زیر گشوده می‌شود که مشخصات مدرک تحصیلی شما در آن درج شده است. در صورت صحت موارد فرم، در قسمت زیرین صفحه در مقابل «مشخصات نمایش داده شده فوق با اطلاعات مدرک تحصیلی اینجانب یکسان می‌باشد»، گزینه «مورد تایید است» را انتخاب نمایید. سپس بر روی دکمه «تایید اطلاعات» کلیک نمایید.

 

راهنمای استعلام مدارک دانشگاه آزاد

در این صفحه بر روی آیکون چاپ در قسمت «دریافت تاییدیه مدرک» (شماره 9 در تصویر) کلیک نمایید.

راهنمای استعلام مدارک دانشگاه آزاد

در نهایت فرم تاییدیه مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد شما آماده شده است. شما می‌توانید از منوی چاپ نسخه PDF را دریافت و یا به صورت مستقیم چاپ نمایید.

راهنمای استعلام مدارک دانشگاه آزاد

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین پروژه ها


ترجمه رسمی ترکی استانبولی روزنامه رسمی
ترجمه رسمی ترکی استانبولی قبض آب
ترجمه رسمی ترکی استانبولی استرداد مجرمین
ترجمه رسمی ترکی استانبولی دادخواست طلاق
ترجمه رسمی ترکی استانبولی حصر وراثت
ترجمه رسمی ترکی استانبولی سند ملکی