راهنمای ثبت نام و دریافت استعلام از سامانه سجاد

راهنمای ثبت نام و دریافت استعلام از سامانه سجاد

راهنمای ثبت نام و دریافت استعلام از سامانه سجاد

اسکن مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در سامانه سجاد

  • عکس 3*4
  • کارت ملی (پشت و رو)
  • صفحه اول شناسنامه
  • دانشنامه و ریزنمرات (پشت و رو)
  • نامه لغو تعهد برای دانش آموختگان روزانه
  • کارت نظام وظیفه (پشت و رو)

لازم بذکر است که اسکن کلیه مدارک بصورت jpg و با دی پی آی 75 باشد.

سعی کنید برای ثبت نام از شماره موبایل خودتون استفاده کنید.

مرحله اول: ورود به سامانه سجاد

اولین اقدام برای فارغ التحصیلان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد یک حساب کاربری در سامانه سجاد می‌باشد. با مراجعه به وب سایت سامانه سجاد در صورتی که از قبل حساب کاربری ندارید، یک حساب باز کنید. داشتن حساب کاربری برای درخواست تاییدیه مدارک تحصیلی شما الزامی است.

مرحله دوم: ثبت درخواست خدمت تایید مدارک دانشگاهی

بعد از ساخت حساب کاربری، همانطور که در شکل بعدی نشان داده شده است، سربرگ «خدمات» را از گزینه‌های منوی بالای صفحه انتخاب نمایید. تمامی خدماتی که شما می‌توانید از طریق سامانه سجاد انجام دهید نشان داده می‌شود. در کادرهایی که با رنگ قرمز مشخص کرده‌ایم از ستون «اداره کل امور دانشجویان داخل» گزینه‌ی «تایید مدارک تحصیلی دانشگاهی داخل کشور جهت ترجمه رسمی» را برای رفتن به مرحله بعد کلیک کنید.

مرحله سوم: موافقت با قوانین تایید مدارک

در این مرحله شما باید بعد از مطالعه قوانین و مقررات موجود که صحت اطلاعات و همچنین تعهد به ارائه تصویر اصل مدارک را از جانب شما تعهد می‌دهد، گزینه «با قوانین گفته شده موافق هستم» را فعال نمایید. و در ادامه به مرحله «بعدی» بروید. باید توجه داشته باشید که امکان ارائه خدمت به دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه‌های آزاد اسلامی، علوم پزشکی و مراکز تربیت معلم در این سامانه وجود ندارد، و قوانینی که مطالعه فرموده اید این امر را تذکر داده‌اند.

مرحله چهارم: تعیین مقطع تحصیلی مورد نظر برای تایید

در این مرحله اطلاعات هویتی و تحصیلی که شما در هنگام ثبت ‌نام وارد نمودید، بازیابی می شوند که شما می‌توانید با کلیک بر روی هر گزینه اطلاعات ثبت شده خود را مشاهده فرمایید. در این مرحله باید تمامی این اطلاعات را با دقت مطالعه فرمایید تا در صورت مغایرت با استفاده از گزینه «ویرایش پروفایل» که در نوار بالای صفحه وجود دارد این اطلاعات را تغییر و اصلاح نمایید. پس از اطمینان از صحت تمامی اطلاعات ورودی روی گزینه «بعدی» کلیک نمایید.

مرحله پنجم: پاسخ به اطلاعات تکمیلی

پس از نمایش فرم اطلاعات تکمیلی باید تمامی فیلد‌های ستاره دار را پاسخ دهید. فیلدهایی که ستاره دارند باید پر شوند و فیلدهایی که ستاره ندارند الزامی برای پاسخ دادن به آنها وجود ندارد. از جمله مواردی که در این صفحه از شما خواسته می‌شود، اطلاعاتی از قبیل علت ترجمه مدارک، مشخصات درخواست و… می‌باشد.

در این مرحله باید تمامی مدارک و مستندات خواسته شده را در قسمت های مربوطه آپلود کنید. در نهایت پس از پاسخ به سوال امنیتی که در پایین صفحه است روی گزینه «ارسال» کلیک کنید.

توجه: از آنجایی که بسیاری از متقاضیان هنوز مقصد و دانشگاه آتی خود را انتخاب نکرده اند و یا در مورد آن اطمینان کامل ندارند، در قسمت اطلاعات تکمیلی، در پاسخ به نام دانشگاه یا کشور مورد نظر دچار سردرگمی می‌شوند. باید اشاره کرد که در این مرحله این گزینه اهمیت چندانی نداشته و صرفا باید تمامی فیلدها پر شود. می‌توانید یک کشور و دانشگاه فرضی را بنویسید.

مرحله ششم: پرداخت هزینه تایید مدارک تحصیلی

پس از مرحله پنجم و آپلود تمامی مدارک خواسته شده و همچنین کلیک بر روی گزینه «ارسال» در صورت عدم نمایش هیچ گونه پیام خطا، نوبت به پرداخت هزینه تایید مدارک وزارت علوم و دریافت کد صحت می‌رسد. در این مرحله شما به درگاه بانکی هدایت شده و طبق دستورات این صفحه هزینه را به صورت آنلاین پرداخت می‌کنید.

پس از پرداخت هزینه پیامی حاوی کد پیگیری تراکنش بانکی برای شما نمایش داده می‌شود. بهتر است این کد را ثبت کرده تا در صورت بروز هر گونه مشکل احتمالی از این طریق پیگیری کرد.

لازم به ذکر است اگر پرداخت شما موفق نباشد یک پیام به صورت شکل زیر نمایش داده خواهد شد. در صورت بروز چنین مشکلی امکان تلاش مجدد وجود داشته و با کلیک بر گزینه «بازگشت» شما می‌توانید مجددا نسبت به پرداخت هزینه اقدام فرمایید.

مرحله هفتم: پیگیری وضعیت درخواست تایید مدارک

در صورت طی کردن تمامی مراحل شش گانه که در بالا توضیح داده شد، پس از چند روز شما یک پیامک یا یک ایمیل که در آن از شما خواسته شده است برای مشاهده وضعیت تایید مدارک خود از طریق پورتال سازمان امور دانشجویان اقدام نمایید. شما می‌توانید برای پیگیری وضعیت درخواست تایید مدارک از حساب کاربری خود، روی سربرگ «کارتابل» که در منوی بالای صفحه قرار دارد اقدام فرمایید.

وضعیت های مختلف بر اساس درخواست متقاضی

1- نیاز به بازبینی توسط کارشناس

اگر برای تایید مدرک کارشناس امور دانشجویی، گزینه نیاز به بازبینی را انتخاب کرده باشد، شما با این پیام مواجه خواهید شد.

در این مورد بخش توضیحات را مشاهده فرمایید. شما می‌توانید برای ویرایش اطلاعات و موارد لازم اقدام فرمایید.

در این مرحله نیز پس از پاسخ به سوال امنیتی، گزینه «بروز رسانی» را کلیک نمایید.

2 – عدم تایید درخواست توسط کارشناس

پیغام عدم تایید درخواست توسط کارشناس در بخش توضیحات در صورتی مشاهده خواهد شد که در خواست شما مورد تایید نبوده و رد شده باشد.

3 – تایید درخواست متقاضی

اگر درخواست تایید مدارک شما توسط کارشناس پذیرفته و تایید شود، شما این پیغام را مشاهده خواهید کرد.

با کلیک بر گزینه «تاییدیه مدرک» گواهی تاییدیه مدرک مورد نظر خود را مشاهده خواهید کرد فرایند اخذ مدرک تاییدیه در این مرحله به پایان رسیده و شما موفق به اخذ تاییدیه وزارت علوم شده اید.

 

نمونه مدرک تایید شده توسط وزارت علوم
نمونه مدرک تایید شده توسط وزارت علوم

بنابر این با در دست داشتن تاییدیه مدارک خود(دانشنامه، ریز نمرات و غیره)، که حاوی یک کد  QR می‌باشد و همچنین با در دست داشتن اصل مدرک تحصیلی مورد نظر نسبت به ترجمه رسمی آن به دارالترجمه مراجعه کنید.

بسیار مفتخر هستیم که مشاورین ما در جهت خدمت گذاری به شما عزیزان و پاسخ به پرسش‌های شما در این خصوص به صورت همه روزه آماده می‌باشند. شما می‌توانید 7 روز هفته با ما تماس گرفته و سوالات خود را در مورد ترجمه رسمی و اخذ تائیدیه از تمامی ارگان های ذیربط و امور مربوط به سفارت بپرسید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین پروژه ها


ترجمه رسمی ترکی استانبولی روزنامه رسمی
ترجمه رسمی ترکی استانبولی قبض آب
ترجمه رسمی ترکی استانبولی استرداد مجرمین
ترجمه رسمی ترکی استانبولی دادخواست طلاق
ترجمه رسمی ترکی استانبولی حصر وراثت
ترجمه رسمی ترکی استانبولی سند ملکی